Hogsmeade:
Jest to
jedyna wioska w Anglii, w której nie mieszka ani jeden mugol. Oznacza to, że
jest w pełni magiczna. Założycielem był HENGIST Z WOODCROFT żyjący w
średniowieczu. Wygnany z domu przez swych mugolskich prześladowców, Hengist
przeniósł się podobno do Szkocji. Tam założył wioskę Hogsmeade. Oberża 'Trzy
Miotły' jest uważana za dawny dom Hengista. W wiosce oprócz domów czarodziejów
znajdują się liczne sklepiki. Wioska znajduje się po drugiej stronie jeziora z
Hogwartu i zatrzymuje się tam pociąg ze studentami. Można się tu też dostać
tajemnym przejściem prosto z zamku. Uczniowie Hogwartu od trzeciej klasy mogą
odwiedzać Hogsmeade w celu dokonania zakupów (trzecioklasiści potrzebują
pozwolenia opiekunów). W
Hogsmeade odbywają się praktyczne kursy teleportacji
Trzy Miotły – to
najchętniej odwiedza
na gospoda w wiosce Hogsmeade. Ulubione miejsce spotkań
uczniów i profesorów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Prawie zawsze
pub wypełniony jest mieszkańcami i przejezdnymi, rzadko bywa tu cicho i
spokojnie. Można tu spróbować takich napojów jak: piwo kremowe, piwo
korzenne, woda goździkowa,
syrop wiśniowy z wodą sodową, rum porzeczkowy, ognista whisky, miód pitny z lukrecją, wino
pokrzywowe, gin, skrzacie wino, ajerkoniak, grzane wino korzenne, grzany miód
pitny z koglem-moglem, tequila . Pub serwuje też różne słodkości i
potrawy. Właścicielką gospody jest piękna madame Rosmerta.
Kafeteria Madam Puddifoot – miejsce gdzie można napić się
herbaty. Jest pełne małych okrągłych stolików.
Gospoda pod Świńskim Łebm – oberża ciesząca
się sławą jedynie wśród zbirów i osób chcących się ukryć. Barmanem jest brat
Albusa Dumbledora. Pomieszczenie jest niezbyt czyste i śmierdzi kozami. Jako,
że szklanki nie są myte uczniowie są proszeni o zabranie własnych:) Goście w
Łbie często zasłaniają swoją twarz pod kapturem. Prawdopodobnie to miejsce było
siedzibą rebelii goblinów.
Miodowe Królestwo
(Honeydukes)- sklep ze
słodyczami prowadzony przez małżeństwo. Można się tu dostać przez wejście z
zamku. Miodowym Królestwie w Hogsmade można kupić wszystkie magiczne przysmaki
czarodziejów. Właściciele mieszkają na górze i wytwarzają większość ze swoich
przysmaków. Najbardziej ceniona jest czekolada, która sprawia, że czarodziej
odzyskuje siłę po spotkaniu z ciemnymi mocami. Dostępne produkty:
- Paczka fasolek Bertiego Botta: 1 sykl 2 knuty (smaki fasolek: smażona fasola, smarki, czekolada, kokos, kawa, curry, woskowina, trawa, wątróbka, marmolada, pieprz, mięta, sardynki, szpinak, truskawki, tost, flaki, brukselka, wymiociny i wiele innych)
- Balonowa guma Drooblego: 5 knutów
- Beczka musów-świstów (dodawane są do nich sproszkowane żądła Żądlibąka): PROMOCJA!!!! 4 sykle 16 knutów
- Beczułki: 16 knutów
- Biszkopt z kremem: 1 sykl 10 knutów
- Blok orzechowy: 1 sykl 19 knutów
- Cukrowe pióro do pisania: 1 sykl 3 knuty
- Czekoladowy ekler: 15 knutów
- Paczka czekoladowych żab: 20 knutów
- Dyniowy pasztecik: 9 knutów
- Eksplodujące cukierki: 3 sykle 17 knutów za 1kg
- Jabłkowe strucle: 3 sykle 7 knutów za 10 sztuk
- Karaluchy: 20 sykli
- Kostka lodów kokosowych: 6 knutów
- Kremowa bryła nugatu: 1 sykl 20 knutów
- Krem Kanarkowy (sprawia, że osoba zmienia się w ogromnego kanarka): 2 sykle
- Krwawe lizaki (specjalnie dla wilkołaków i wampirów): 1 sykl
- Kulki czekoladowe pełne truskawkowego musu: 70 knutów
- Kwach ( zrobił Ronowi dziurę w języku ): 10 knutów
- Kwarta grzanego miodu: 5 sykli
- 5 likworowych pałeczek: 15 knutów
- Lizak o smaku krwistego befsztyku: PROMOCJA!!!!! 6 knutów
- Lodowa kulka umożliwiająca lewitację: 11 knutów
- Lodowa mysz: 14 knutów
- Miętowa ropucha: jedyne 8 knutów
- Miodowe toffi ( 100g ): 18 knutów
- Paczka pieprzowych diabełków: 1 sykl 5 knutów
- Pączek z konfiturą: 13 knutów
- Piwo kremowe: 50 sykli
- Pudding Yorkshire ( o smaku miodowo- orzechowym ): 4 sykle 3 knuty
- Ryżowy budyń: 17 knutów
- Rum porzeczkowy: 16 sykli za 0.3 litra
- Skrzynka ślimaków-gumiaków: 3 sykle
- Słoik waniliowo-czekoladowych karaluchów: 2 sykle
- Strudle: 19 knutów za sztukę
- Syrop wiśniowy z wodą sodową: 7 sykli za 1 litr
- Woda goździkowa: 14 sykli za 1 litr
Sklep Zonka (Zonkos) - sklep z magicznymi gadżetami dorobienia dowcipów. Jest to
najczęściej odwiedzany sklep przez uczniów Hogwartu. Mają tu przeróżne rzeczy do płatania figlów, które zadawalają nawet największych dowcipnisiów.
- Paczka fasolek Bertiego Botta: 1 sykl 2 knuty (smaki fasolek: smażona fasola, smarki, czekolada, kokos, kawa, curry, woskowina, trawa, wątróbka, marmolada, pieprz, mięta, sardynki, szpinak, truskawki, tost, flaki, brukselka, wymiociny i wiele innych)
- Balonowa guma Drooblego: 5 knutów
- Beczka musów-świstów (dodawane są do nich sproszkowane żądła Żądlibąka): PROMOCJA!!!! 4 sykle 16 knutów
- Beczułki: 16 knutów
- Biszkopt z kremem: 1 sykl 10 knutów
- Blok orzechowy: 1 sykl 19 knutów
- Cukrowe pióro do pisania: 1 sykl 3 knuty
- Czekoladowy ekler: 15 knutów
- Paczka czekoladowych żab: 20 knutów
- Dyniowy pasztecik: 9 knutów
- Eksplodujące cukierki: 3 sykle 17 knutów za 1kg
- Jabłkowe strucle: 3 sykle 7 knutów za 10 sztuk
- Karaluchy: 20 sykli
- Kostka lodów kokosowych: 6 knutów
- Kremowa bryła nugatu: 1 sykl 20 knutów
- Krem Kanarkowy (sprawia, że osoba zmienia się w ogromnego kanarka): 2 sykle
- Krwawe lizaki (specjalnie dla wilkołaków i wampirów): 1 sykl
- Kulki czekoladowe pełne truskawkowego musu: 70 knutów
- Kwach ( zrobił Ronowi dziurę w języku ): 10 knutów
- Kwarta grzanego miodu: 5 sykli
- 5 likworowych pałeczek: 15 knutów
- Lizak o smaku krwistego befsztyku: PROMOCJA!!!!! 6 knutów
- Lodowa kulka umożliwiająca lewitację: 11 knutów
- Lodowa mysz: 14 knutów
- Miętowa ropucha: jedyne 8 knutów
- Miodowe toffi ( 100g ): 18 knutów
- Paczka pieprzowych diabełków: 1 sykl 5 knutów
- Pączek z konfiturą: 13 knutów
- Piwo kremowe: 50 sykli
- Pudding Yorkshire ( o smaku miodowo- orzechowym ): 4 sykle 3 knuty
- Ryżowy budyń: 17 knutów
- Rum porzeczkowy: 16 sykli za 0.3 litra
- Skrzynka ślimaków-gumiaków: 3 sykle
- Słoik waniliowo-czekoladowych karaluchów: 2 sykle
- Strudle: 19 knutów za sztukę
- Syrop wiśniowy z wodą sodową: 7 sykli za 1 litr
- Woda goździkowa: 14 sykli za 1 litr
Sklep Zonka (Zonkos) - sklep z magicznymi gadżetami dorobienia dowcipów. Jest to
najczęściej odwiedzany sklep przez uczniów Hogwartu. Mają tu przeróżne rzeczy do płatania figlów, które zadawalają nawet największych dowcipnisiów.
Ubrania magiczne Gladrage'a - można tu kupić szaty oraz inne ubrania. Ma dwa
dodatkowe sklepy w Londynie i Paryżu.
Sklep z piórami (Scrivenshaft's) - sklep oferujący sprzedaż piór.
Ulica Pokątna:
By dostać
się do niej należy przejść przez Dziurawy Kocioł i uderzyć w mur znajdujący się
za pubem ( a dokładnie cegłówkę po prawej stronie, później trzy do góry i dwie
naprzeciwko). Po tym otwiera się nam magiczny świat, a dokładniej długa ulica z
mnóstwem sklepów, w których można kupić wszystko co jest potrzebne
czarodziejowi.
Znajdują się tam:
Apteka Slug&Jiggers -sprzedawane są tu składniki
potrzebne do robienia mikstur. Ten fascynujący sklep jest wypełniony beczkami z
dziwnymi substancjami, słoiki z ziołami i proszkami, a z sufitu zwisają kły,
pazury, pióra itp. W sklepie niezbyt przyjemnie pachnie – zapach zepsutej
kapusty.
Sklep z kociołkami - sklep znajdujący się najbliżej wejścia na ulice Pokątną. Można tu kupić wszystkie rodzaje kociołków: różnej pojemności, z różnego materiału (brąz, srebro itd.) lub samomieszające się.
Prorok Codzienny - na ulicy Pokątnej znajduje się redakcja tej gazety. Wszelkie pytania mają być tam wysyłane przez sowią pocztę.
Sowie Imperium Eyelopa – ciemny sklep, który zgodnie z szyldem sprzedaje wszystkie rodzaje sów: puszczyki, śnieżne, brązowe itp. Oraz całe wyposażenie potrzebne do hodowli. Od klatek, żerdzi po przysmaki.
Sklep z kociołkami - sklep znajdujący się najbliżej wejścia na ulice Pokątną. Można tu kupić wszystkie rodzaje kociołków: różnej pojemności, z różnego materiału (brąz, srebro itd.) lub samomieszające się.
Prorok Codzienny - na ulicy Pokątnej znajduje się redakcja tej gazety. Wszelkie pytania mają być tam wysyłane przez sowią pocztę.
Sowie Imperium Eyelopa – ciemny sklep, który zgodnie z szyldem sprzedaje wszystkie rodzaje sów: puszczyki, śnieżne, brązowe itp. Oraz całe wyposażenie potrzebne do hodowli. Od klatek, żerdzi po przysmaki.
Sklep z lodami Floriana Fortescu'a - sklep z lodami, który w ciepłe dni ma wystawione parasole i miejsce do siedzenia na zewnątrz. Prowadzi go syn pana Floriana, gdyż on sam zginął w czasie II wojny czarodziejów.
Esy i Floresy – właściciel jest trochę niemiły ale nic w tym dziwnego ponieważ musi męczyć się z różnymi książkami m.in. z takimi które gryzą lub znikają.
Gambol&Japes - sklep z zabawnymi rzeczami.
Śmieciarnia - sklep pełen zepsutych sprzętów m.in. różdżek, wag.
Magiczna Menażeria - sklep jest zastawiony mnóstwem klatek i jest tam bardzo głośno. Właścicielką jest wiedźma nosząca ciemne okulary. Służy radą i oprócz zwierząt sprzedaje dla nich leki, jedzenie itp.
Ollivander's - sklep z różdżkami. Jest bardzo wąski i mały. Na półkach poukładane są pudełka z różdżkami. Na wystawie jest tylko jedna różdżka a całe wyposażenie sklepu to kręcony fotel. Sklep założony 382 lata przed naszą erą w Londynie przy ulicy Pokątnej. Kierowanie nim przekazywano w rodzinie Ollivanderów z pokolenia na pokolenie
Sklep papierniczy - można tu kupić pióra, pergaminy, atrament i wszystko potrzebne do pisania.
Wycieczki - to "biuro podróży" ogłasza się w Proroku. Oferują różne typy wakacji np. do Transylwanii, na wycieczkę aby zobaczyć Zombie lub w okolice Trójkąta Bermudzkiego. Pod reklamą małym drukiem jest napisane, że nie biorą odpowiedzialności za śmierć bądź uszkodzenia ciała.
Dziurawy
Kocioł – nie znajduje się na ulicy Pokątnej
ale jest swojego rodzaju mostem łączącym dwa światy. Został zbudowany przez
Daisy Dodderidge około 1500 roku i znajduje się między sklepem z płytami a
księgarnią. Dziurawy Kocioł to nie tylko pub i "jadłodajnia" ale
służy też jako hotel. Do wyposażenia pokoju wchodzi m.in. magiczne mówiące
lustro. Oprócz tego na dole znajduje się duża jadalnia.
Bank Gringotta - jest to jedno znajbezpieczniejszych
miejsc na ziemi. To bank czarodziejów, który należy do goblinów. Tylko wariat
chciałby obrabować bank Gringotta ponieważ skarbca strzegą zaklęcia, czary, a
także smoki. Jest to śnieżnobiały budynek w szkarłatno - złotej liberii, o
potężnych drzwiach z brązu. Jest on na końcu ulicy wyrastający ponad okoliczne
sklepy. W środku znajdują się drugie, srebrne drzwi, z wygrawerowanymi słowami:
"Wejdź tu, przybyszu, lecz pomnij na los,
Tych, którzy dybią na cudzy trzos.
Bo ci, którzy biorą, co nie jest ich,
Wnet pożałują żądz niskich swych.
Więc jeśli wchodzisz, by zwiedzić loch
I wykraść złoto, obrócisz się w proch.
Złodzieju, strzeż się, usłyszałeś dzwon
Co ci zwiastuje pewny, szybki zgon.
Jeśli zagarniesz cudzy trzos,
Znajdziesz nie złoto, lecz marny los."
"Wejdź tu, przybyszu, lecz pomnij na los,
Tych, którzy dybią na cudzy trzos.
Bo ci, którzy biorą, co nie jest ich,
Wnet pożałują żądz niskich swych.
Więc jeśli wchodzisz, by zwiedzić loch
I wykraść złoto, obrócisz się w proch.
Złodzieju, strzeż się, usłyszałeś dzwon
Co ci zwiastuje pewny, szybki zgon.
Jeśli zagarniesz cudzy trzos,
Znajdziesz nie złoto, lecz marny los."
Wnętrze:
Za srebrnymi
drzwiami jest wielka marmurowa sala. Na wysokich stołkach, za długim kontuarem,
siedzą gobliny, (wszystko wygląda podobnie jak w ogromnym banku) odważające
monety na mosiężnych wagach, skrobiące piórami w wielkich księgach
rachunkowych, badające drogie kamienie przez lupy. W ścianach jest mnóstwo
drzwi, a przy każdych stoi dwóch goblinów, którzy wskazują drogę wchodzącym i
wychodzącym klientom, kłaniając im się uprzejmie. Za niektórymi drzwiami są
wąskie, kamienne korytarze, oświetlone płonącymi pochodniami. Korytarze biegną
nieco w dół, a w posadzce widnieją wąskie szyny prowadzące do skarbca. Skarbiec
leży setki mil pod Londynem, głęboko pod ziemią. Do skarbca można się dostać
tylko za pomocą wózka, który jedzie po szynach i od razu zna drogę do miejsca,
gdzie ma pojechać. Jedzie się bardzo szybko labiryntem krętych korytarzy. Na
samym dole znajdują się skrytki, krypty, w których czarodzieje przechowują
swoje cenne rzeczy.
Ulica
Śmiertelnego Nokturnu:
Jest to
bardzo obskurna i złowrogo wyglądają caulica, w której sprzedaje się przede
wszystkim rzeczy związane z Czarną Magią i nielegalnym przemytem. Można się
więc tutaj zaopatrzyć w trujące eliksiry. niebezpieczne zwierzęta czy
zmniejszone głowy. Znajduje się tam tylko kilka sklepów z czego największym
jest:
Borgin & Burkes - znajduje się w budynku 13b. Sprzedawane tam są obiekty związane z czarną magią, z których większość jest bardzo niebezpieczna. Właściciel i współzałożyciel sklepu pan Borgin kupuje i sprzedaje dziwne i złowrogie rzeczy.
Borgin & Burkes - znajduje się w budynku 13b. Sprzedawane tam są obiekty związane z czarną magią, z których większość jest bardzo niebezpieczna. Właściciel i współzałożyciel sklepu pan Borgin kupuje i sprzedaje dziwne i złowrogie rzeczy.
Klinika Magicznych Chorób i
Urazów Szpitala Świętego Munga:
Szpital
dla czarodziejów z dolegliwościami wymagającymi leczenia magią. Lekarzy ze
szpitala św. Munga nazywano uzdrowicielami. Klinikę utworzył w XVII w.
czarodziej – uzdrowiciel, święty Mungo Bonham.
Szpital był ukryty
przed mugolami w domu handlowym Purge & Dowse Ltd w Londynie. Na
jego wystawie były stare manekiny, a wszystkie drzwi opatrzone są napisami: Zamknięte
z powodu remontu. Aby dostać się do szpitala należało odnaleźć okno wystawowe
z tylko jednym manekinem kobiety, ubranym w zielony nylonowy fartuch i przejść
przez szybę, gdy kiwnie on głową. Szpital nie został umieszczony, tak jak
Ministerstwo Magii, pod ziemią z powodów zdrowotnych.
Oddziały:
- Wypadki przedmiotowe: eksplozje
kociołków, samoporażenia różdżkami, kraksy miotlarskie itd. – parter
- Urazy magizoologiczne:
ukąszenia, użądlenia, oparzenia, wbite kolce itd. – I piętro
- Zakażenia magiczne: choroby
zakaźne np. smocza ospa, znikanie epidemiczne, skrofungulus itd. – II
piętro
- Zatrucia eliksiralne i
roślinne: wysypki, wymioty, niekontrolowany chichot itd. – III piętro
- Urazy pozaklęciowe: uroki
nieusuwalne, klątwy, niewłaściwe zastosowanie zaklęć itd. – IV piętro
- Sklep i herbaciarnia, dla
odwiedzających – V piętro
W Szpitalu
zatrudniani są uzdrowiciele, czarodzieje wyszkoleni do pomocy w chorobach i
dolegliwościach magicznych. Noszą oni żółtozielone szaty z naszytymi na piersi emblematami
przedstawiającymi kość skrzyżowaną z różdżką. Aby zostać uzdrowicielem na
poziomie z Owutemów trzeba mieć POWYŻEJ OCZEKIWAŃ lub WYBITNY z takich
przedmiotów jak: Eliksiry, Zielarstwo, Transmutacja, Zaklęcia i Obrona przed
Czarną Magią.
Ministerstwo Magii:
Ministerstwo
Magii znajduje się pod ziemią. Wejście dla interesantów znajduje się w jednej z
londyńskich budek telefonicznych (jest ona bardzo zniszczona, więc żaden mugol
nie wykręci przypadkowo tego numeru). Po wejściu do budki należy wykręcić numer
62442 na tarczy telefonu (numerologicznym odpowiednikiem kodu jest słowo
"magic" - ang. magia). Należy też podać nazwisko i cel
przybycia. Otrzyma się wówczas plakietkę, po czym budka - winda zjedzie na
poziom B8, gdzie znajduje się hol główny Ministerstwa Magii. Innym sposobem
dostania się do Ministerstwa jest sieć Fiuu. W Ministerstwie można się też
aportować.
W centrum
holu głównego stoi Fontanna Magicznego Braterstwa, przedstawiająca parę
czarodziejów, centaura, skrzata i goblina. Podłogą holu jest wypolerowana, lśniąca
posadzką z ciemnego drewna. W ścianach znajdują się kominki, służące do podróży
siecią Fiuu. Na granatowym suficie znajdują się złote symbole, zmieniające się
jak tablica ogłoszeń. Biura i pokoje Ministerstwa posiadają zaczarowane okna,
za którymi pogoda jest dowolnie modyfikowana przez pracowników. Siedziba
Ministerstwa składa się z kilku pięter, między którymi kursują złote windy. Przesyłki
wewnętrzne pracowników wysyłane są przez zaczarowane papierowe samolocik. Dawniej
używano sów, jednak ze względu na bałagan związany z nimi, zrezygnowano z nich.
Ministerstwo
Magii składa się z:
- X poziom: Departament Finansów
i Administracji, Dział Kadr
- IX poziom: Departament Tajemnic
- VIII poziom: Atrium z holem i
Fontanną Magicznego Braterstwa,
- VII poziom: Departament
Magicznych Gier i Sportów z Siedzibą Główną Brytyjskiej i Irlandzkiej
Ligii Quidditcha, Zarządem Klubu Gargulkowego i Urzędem Patentów
Absurdalnych
- VI poziom: Departament
Transportu Magicznego z Biurem Głównym Sieci Fiuu, Zarządem Nadzoru
Miotlarskiego, Urzędem Świstoklików i Komisją Kwalifikacyjną Teleportacji
- V poziom: Departament
Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów z Międzynarodową Komisją Handlu
Magicznego, Międzynarodowym Urzędem Prawa Czarodziejów i Biurem
Brytyjskiego Przedstawiciela Międzynarodowej Konferencji Czarodziejów
- IV poziom: Departament Kontroli
Nad Magicznymi Stworzeniami z Wydziałem Zwierząt, Istot i Duchów, Urzędem
Łączności z Goblinami i Biurem Doradztwa w Zwalczaniu Szkodników, Biurem
Przemieszczania Skrzatów Domowych, Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków,
Służbą Pomocy Wilkołakom, Rejestrem Wilkołaków, Brygadą Ścigania
Wilkołaków, Biurem Łączności z Centaurami, Komisją Likwidacji
Niebezpiecznych Stworzeń
- III poziom: Departament
Magicznych Wypadków i Katastrof z Czarodziejskim Pogotowiem Ratunkowym,
Kwaterą Główną Amnezjatorów i Komitetem Łagodzenia Mugoli
- II poziom: Departament
Przestrzegania Prawa Czarodziejów z Urzędem Niewłaściwego Użycia Czarów,
Kwaterą Główną Aurorów i Służbami Administracyjnymi Wizengamotu, Biurem
Dezinformacji, Urzędem Rejestracji Animagów, Komisją Zaklęć
Eksperymentalnych, Komisją Eliksirów Eksperymentalnych, Komisją Hodowli
Eksperymentalnej
- I poziom: Departament do spraw
Apokryfów, Archeologii i Antropologii
Atrium - jest to długi korytarz z dużą
ilością kominków. Po lewej są kominki za pomocą których się wchodzi do
ministerstwa, a po prawej - wyjściowe. Podłoga jest drewniana a sufit niebieski
ze złotymi zdobieniami. Na środku znajduje się fontanna (czarodziej,
czarodziejka, centaur, goblin i elf). Mijając fontannę dochodzi się do bramki
której pilnuje Eric Munch (rejestruje różdżki wchodzących). Za nią jest szereg
wind.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz