wtorek, 26 kwietnia 2016

Hogsmeade i reszta



Hogsmeade:
Jest to jedyna wioska w Anglii, w której nie mieszka ani jeden mugol. Oznacza to, że jest w pełni magiczna. Założycielem był HENGIST Z WOODCROFT żyjący w średniowieczu. Wygnany z domu przez swych mugolskich prześladowców, Hengist przeniósł się podobno do Szkocji. Tam założył wioskę Hogsmeade. Oberża 'Trzy Miotły' jest uważana za dawny dom Hengista. W wiosce oprócz domów czarodziejów znajdują się liczne sklepiki. Wioska znajduje się po drugiej stronie jeziora z Hogwartu i zatrzymuje się tam pociąg ze studentami. Można się tu też dostać tajemnym przejściem prosto z zamku. Uczniowie Hogwartu od trzeciej klasy mogą odwiedzać Hogsmeade w celu dokonania zakupów (trzecioklasiści potrzebują pozwolenia opiekunów). W Hogsmeade odbywają się praktyczne kursy teleportacji
Znajdują się tam:

Trzy Miotły to najchętniej odwiedza
na gospoda w wiosce Hogsmeade. Ulubione miejsce spotkań uczniów i profesorów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Prawie zawsze pub wypełniony jest mieszkańcami i przejezdnymi, rzadko bywa tu cicho i spokojnie. Można tu spróbować takich napojów jak: piwo kremowe, piwo korzenne, woda goździkowa, syrop wiśniowy z wodą sodową, rum porzeczkowy, ognista whisky, miód pitny z lukrecją, wino pokrzywowe, gin, skrzacie wino, ajerkoniak, grzane wino korzenne, grzany miód pitny z koglem-moglem, tequila . Pub serwuje też różne słodkości i potrawy. Właścicielką gospody jest piękna madame Rosmerta.
Kafeteria Madam Puddifoot miejsce gdzie można napić się herbaty. Jest pełne małych okrągłych stolików.
Gospoda pod Świńskim Łebmoberża ciesząca się sławą jedynie wśród zbirów i osób chcących się ukryć. Barmanem jest brat Albusa Dumbledora. Pomieszczenie jest niezbyt czyste i śmierdzi kozami. Jako, że szklanki nie są myte uczniowie są proszeni o zabranie własnych:) Goście w Łbie często zasłaniają swoją twarz pod kapturem. Prawdopodobnie to miejsce było siedzibą rebelii goblinów.

Miodowe Królestwo (Honeydukes)- sklep ze słodyczami prowadzony przez małżeństwo. Można się tu dostać przez wejście z zamku. Miodowym Królestwie w Hogsmade można kupić wszystkie magiczne przysmaki czarodziejów. Właściciele mieszkają na górze i wytwarzają większość ze swoich przysmaków. Najbardziej ceniona jest czekolada, która sprawia, że czarodziej odzyskuje siłę po spotkaniu z ciemnymi mocami. Dostępne produkty:
- Paczka fasolek Bertiego Botta: 1 sykl 2 knuty (smaki fasolek: smażona fasola, smarki, czekolada, kokos, kawa, curry, woskowina, trawa, wątróbka, marmolada, pieprz, mięta, sardynki, szpinak, truskawki, tost, flaki, brukselka, wymiociny i wiele innych)
- Balonowa guma Drooblego: 5 knutów
- Beczka musów-świstów (dodawane są do nich sproszkowane żądła Żądlibąka): PROMOCJA!!!! 4 sykle 16 knutów
- Beczułki: 16 knutów
- Biszkopt z kremem: 1 sykl 10 knutów
- Blok orzechowy: 1 sykl 19 knutów
- Cukrowe pióro do pisania: 1 sykl 3 knuty
- Czekoladowy ekler: 15 knutów
- Paczka czekoladowych żab: 20 knutów
- Dyniowy pasztecik: 9 knutów
- Eksplodujące cukierki: 3 sykle 17 knutów za 1kg
- Jabłkowe strucle: 3 sykle 7 knutów za 10 sztuk
- Karaluchy: 20 sykli
- Kostka lodów kokosowych: 6 knutów
- Kremowa bryła nugatu: 1 sykl 20 knutów
- Krem Kanarkowy (sprawia, że osoba zmienia się w ogromnego kanarka): 2 sykle
- Krwawe lizaki (specjalnie dla wilkołaków i wampirów): 1 sykl
- Kulki czekoladowe pełne truskawkowego musu: 70 knutów
- Kwach ( zrobił Ronowi dziurę w języku ): 10 knutów
- Kwarta grzanego miodu: 5 sykli
- 5 likworowych pałeczek: 15 knutów
- Lizak o smaku krwistego befsztyku: PROMOCJA!!!!! 6 knutów
- Lodowa kulka umożliwiająca lewitację: 11 knutów
- Lodowa mysz: 14 knutów
- Miętowa ropucha: jedyne 8 knutów
- Miodowe toffi ( 100g ): 18 knutów
- Paczka pieprzowych diabełków: 1 sykl 5 knutów
- Pączek z konfiturą: 13 knutów
- Piwo kremowe: 50 sykli
- Pudding Yorkshire ( o smaku miodowo- orzechowym ): 4 sykle 3 knuty
- Ryżowy budyń: 17 knutów
- Rum porzeczkowy: 16 sykli za 0.3 litra
- Skrzynka ślimaków-gumiaków: 3 sykle
- Słoik waniliowo-czekoladowych karaluchów: 2 sykle
- Strudle: 19 knutów za sztukę
- Syrop wiśniowy z wodą sodową: 7 sykli za 1 litr
- Woda goździkowa: 14 sykli za 1 litr

Sklep Zonka (Zonkos) - sklep z magicznymi gadżetami dorobienia dowcipów. Jest to
najczęściej odwiedzany sklep przez uczniów Hogwartu. Mają tu przeróżne rzeczy do płatania figlów, które zadawalają nawet największych dowcipnisiów.


Dervish & Banges - sklep, w którym można naprawić niemal każdą rzecz.

Ubrania magiczne Gladrage'a - można tu kupić szaty oraz inne ubrania. Ma dwa
dodatkowe sklepy w Londynie i Paryżu.

Sklep z piórami (Scrivenshaft's) - sklep oferujący sprzedaż piór.

Ulica Pokątna:
By dostać się do niej należy przejść przez Dziurawy Kocioł i uderzyć w mur znajdujący się za pubem ( a dokładnie cegłówkę po prawej stronie, później trzy do góry i dwie naprzeciwko). Po tym otwiera się nam magiczny świat, a dokładniej długa ulica z mnóstwem sklepów, w których można kupić wszystko co jest potrzebne czarodziejowi.

Znajdują się tam:
Apteka Slug&Jiggers -sprzedawane są tu składniki potrzebne do robienia mikstur. Ten fascynujący sklep jest wypełniony beczkami z dziwnymi substancjami, słoiki z ziołami i proszkami, a z sufitu zwisają kły, pazury, pióra itp. W sklepie niezbyt przyjemnie pachnie – zapach zepsutej kapusty.

Sklep z kociołkami - sklep znajdujący się najbliżej wejścia na ulice Pokątną. Można tu kupić wszystkie rodzaje kociołków: różnej pojemności, z różnego materiału (brąz, srebro itd.) lub samomieszające się.

Prorok Codzienny - na ulicy Pokątnej znajduje się redakcja tej gazety. Wszelkie pytania mają być tam wysyłane przez sowią pocztę.

Sowie Imperium Eyelopa – ciemny sklep, który zgodnie z szyldem sprzedaje wszystkie rodzaje sów: puszczyki, śnieżne, brązowe itp. Oraz całe wyposażenie potrzebne do hodowli. Od klatek, żerdzi po przysmaki.

Sklep z lodami Floriana Fortescu'a - sklep z lodami, który w ciepłe dni ma wystawione parasole i miejsce do siedzenia na zewnątrz. Prowadzi go syn pana Floriana, gdyż on sam zginął w czasie II wojny czarodziejów.

Esy i Floresy – właściciel jest trochę niemiły ale nic w tym dziwnego ponieważ musi męczyć się z różnymi książkami m.in. z takimi które gryzą lub znikają.

Gambol&Japes - sklep z zabawnymi rzeczami.

Śmieciarnia - sklep pełen zepsutych sprzętów m.in. różdżek, wag.

Szaty na wszystkie okazje Madame Malkin - właścicielka jest bardzo miłą osobę i nosi fiołkową szatę. Szaty do Hogwartu mogą być tu kupione lub szyte na zamówienie. Podczas jednej letniej wyprzedaży sprzedawali szaty: pogrubiające, wyszczuplające, samoprasujące, upiększające, gładkie itp.

Magiczna Menażeria - sklep jest zastawiony mnóstwem klatek i jest tam bardzo głośno. Właścicielką jest wiedźma nosząca ciemne okulary. Służy radą i oprócz zwierząt sprzedaje dla nich leki, jedzenie itp.

Ollivander's - sklep z różdżkami. Jest bardzo wąski i mały. Na półkach poukładane są pudełka z różdżkami. Na wystawie jest tylko jedna różdżka a całe wyposażenie sklepu to kręcony fotel.
Sklep założony 382 lata przed naszą erą w Londynie przy ulicy Pokątnej. Kierowanie nim przekazywano w rodzinie Ollivanderów z pokolenia na pokolenie


Sklep z przyborami do Quidditcha - Można tu kupić oprócz mioteł sprzęt do ich czyszczenia, naprawiania itd. oraz szaty do gry w Quidditcha.

Sklep papierniczy - można tu kupić pióra, pergaminy, atrament i wszystko potrzebne do pisania.

Wycieczki - to "biuro podróży" ogłasza się w Proroku. Oferują różne typy wakacji np. do Transylwanii, na wycieczkę aby zobaczyć Zombie lub w okolice Trójkąta Bermudzkiego. Pod reklamą małym drukiem jest napisane, że nie biorą odpowiedzialności za śmierć bądź uszkodzenia ciała.
Dziurawy Kociołnie znajduje się na ulicy Pokątnej ale jest swojego rodzaju mostem łączącym dwa światy. Został zbudowany przez Daisy Dodderidge około 1500 roku i znajduje się między sklepem z płytami a księgarnią. Dziurawy Kocioł to nie tylko pub i "jadłodajnia" ale służy też jako hotel. Do wyposażenia pokoju wchodzi m.in. magiczne mówiące lustro. Oprócz tego na dole znajduje się duża jadalnia.
Bank Gringotta - jest to jedno znajbezpieczniejszych miejsc na ziemi. To bank czarodziejów, który należy do goblinów. Tylko wariat chciałby obrabować bank Gringotta ponieważ skarbca strzegą zaklęcia, czary, a także smoki. Jest to śnieżnobiały budynek w szkarłatno - złotej liberii, o potężnych drzwiach z brązu. Jest on na końcu ulicy wyrastający ponad okoliczne sklepy. W środku znajdują się drugie, srebrne drzwi, z wygrawerowanymi słowami:

"Wejdź tu, przybyszu, lecz pomnij na los,
Tych, którzy dybią na cudzy trzos.
Bo ci, którzy biorą, co nie jest ich,
Wnet pożałują żądz niskich swych.
Więc jeśli wchodzisz, by zwiedzić loch
I wykraść złoto, obrócisz się w proch.
Złodzieju, strzeż się, usłyszałeś dzwon
Co ci zwiastuje pewny, szybki zgon.
Jeśli zagarniesz cudzy trzos,
Znajdziesz nie złoto, lecz marny los."
Wnętrze:
Za srebrnymi drzwiami jest wielka marmurowa sala. Na wysokich stołkach, za długim kontuarem, siedzą gobliny, (wszystko wygląda podobnie jak w ogromnym banku) odważające monety na mosiężnych wagach, skrobiące piórami w wielkich księgach rachunkowych, badające drogie kamienie przez lupy. W ścianach jest mnóstwo drzwi, a przy każdych stoi dwóch goblinów, którzy wskazują drogę wchodzącym i wychodzącym klientom, kłaniając im się uprzejmie. Za niektórymi drzwiami są wąskie, kamienne korytarze, oświetlone płonącymi pochodniami. Korytarze biegną nieco w dół, a w posadzce widnieją wąskie szyny prowadzące do skarbca. Skarbiec leży setki mil pod Londynem, głęboko pod ziemią. Do skarbca można się dostać tylko za pomocą wózka, który jedzie po szynach i od razu zna drogę do miejsca, gdzie ma pojechać. Jedzie się bardzo szybko labiryntem krętych korytarzy. Na samym dole znajdują się skrytki, krypty, w których czarodzieje przechowują swoje cenne rzeczy.

Ulica Śmiertelnego Nokturnu:
Jest to bardzo obskurna i złowrogo wyglądają caulica, w której sprzedaje się przede wszystkim rzeczy związane z Czarną Magią i nielegalnym przemytem. Można się więc tutaj zaopatrzyć w trujące eliksiry. niebezpieczne zwierzęta czy zmniejszone głowy. Znajduje się tam tylko kilka sklepów z czego największym jest:

Borgin & Burkes - znajduje się w budynku 13b. Sprzedawane tam są obiekty związane z czarną magią, z których większość jest bardzo niebezpieczna. Właściciel i współzałożyciel sklepu pan Borgin kupuje i sprzedaje dziwne i złowrogie rzeczy.

Klinika Magicznych Chorób i Urazów Szpitala Świętego Munga:
 Szpital dla czarodziejów z dolegliwościami wymagającymi leczenia magią. Lekarzy ze szpitala św. Munga nazywano uzdrowicielami. Klinikę utworzył w XVII w. czarodziej – uzdrowiciel, święty Mungo Bonham.
Szpital był ukryty przed mugolami w domu handlowym Purge & Dowse Ltd w Londynie. Na jego wystawie były stare manekiny, a wszystkie drzwi opatrzone są napisami: Zamknięte z powodu remontu. Aby dostać się do szpitala należało odnaleźć okno wystawowe z tylko jednym manekinem kobiety, ubranym w zielony nylonowy fartuch i przejść przez szybę, gdy kiwnie on głową. Szpital nie został umieszczony, tak jak Ministerstwo Magii, pod ziemią z powodów zdrowotnych.
Oddziały:
  • Wypadki przedmiotowe: eksplozje kociołków, samoporażenia różdżkami, kraksy miotlarskie itd. – parter
  • Urazy magizoologiczne: ukąszenia, użądlenia, oparzenia, wbite kolce itd. – I piętro
  • Zakażenia magiczne: choroby zakaźne np. smocza ospa, znikanie epidemiczne, skrofungulus itd. – II piętro
  • Zatrucia eliksiralne i roślinne: wysypki, wymioty, niekontrolowany chichot itd. – III piętro
  • Urazy pozaklęciowe: uroki nieusuwalne, klątwy, niewłaściwe zastosowanie zaklęć itd. – IV piętro
  • Sklep i herbaciarnia, dla odwiedzających – V piętro
W Szpitalu zatrudniani są uzdrowiciele, czarodzieje wyszkoleni do pomocy w chorobach i dolegliwościach magicznych. Noszą oni żółtozielone szaty z naszytymi na piersi emblematami przedstawiającymi kość skrzyżowaną z różdżką. Aby zostać uzdrowicielem na poziomie z Owutemów trzeba mieć POWYŻEJ OCZEKIWAŃ lub WYBITNY z takich przedmiotów jak: Eliksiry, Zielarstwo, Transmutacja, Zaklęcia i Obrona przed Czarną Magią.

Ministerstwo Magii:
Ministerstwo Magii znajduje się pod ziemią. Wejście dla interesantów znajduje się w jednej z londyńskich budek telefonicznych (jest ona bardzo zniszczona, więc żaden mugol nie wykręci przypadkowo tego numeru). Po wejściu do budki należy wykręcić numer 62442 na tarczy telefonu (numerologicznym odpowiednikiem kodu jest słowo "magic" - ang. magia). Należy też podać nazwisko i cel przybycia. Otrzyma się wówczas plakietkę, po czym budka - winda zjedzie na poziom B8, gdzie znajduje się hol główny Ministerstwa Magii. Innym sposobem dostania się do Ministerstwa jest sieć Fiuu. W Ministerstwie można się też aportować. 
W centrum holu głównego stoi Fontanna Magicznego Braterstwa, przedstawiająca parę czarodziejów, centaura, skrzata i goblina. Podłogą holu jest wypolerowana, lśniąca posadzką z ciemnego drewna. W ścianach znajdują się kominki, służące do podróży siecią Fiuu. Na granatowym suficie znajdują się złote symbole, zmieniające się jak tablica ogłoszeń. Biura i pokoje Ministerstwa posiadają zaczarowane okna, za którymi pogoda jest dowolnie modyfikowana przez pracowników. Siedziba Ministerstwa składa się z kilku pięter, między którymi kursują złote windy. Przesyłki wewnętrzne pracowników wysyłane są przez zaczarowane papierowe samolocik. Dawniej używano sów, jednak ze względu na bałagan związany z nimi, zrezygnowano z nich.
Ministerstwo Magii składa się z:
  • X poziom: Departament Finansów i Administracji, Dział Kadr
  • IX poziom: Departament Tajemnic
  • VIII poziom: Atrium z holem i Fontanną Magicznego Braterstwa,
  • VII poziom: Departament Magicznych Gier i Sportów z Siedzibą Główną Brytyjskiej i Irlandzkiej Ligii Quidditcha, Zarządem Klubu Gargulkowego i Urzędem Patentów Absurdalnych
  • VI poziom: Departament Transportu Magicznego z Biurem Głównym Sieci Fiuu, Zarządem Nadzoru Miotlarskiego, Urzędem Świstoklików i Komisją Kwalifikacyjną Teleportacji
  • V poziom: Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów z Międzynarodową Komisją Handlu Magicznego, Międzynarodowym Urzędem Prawa Czarodziejów  i Biurem Brytyjskiego Przedstawiciela Międzynarodowej Konferencji Czarodziejów
  • IV poziom: Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami z Wydziałem Zwierząt, Istot i Duchów, Urzędem Łączności z Goblinami i Biurem Doradztwa w Zwalczaniu Szkodników, Biurem Przemieszczania Skrzatów Domowych, Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków, Służbą Pomocy Wilkołakom, Rejestrem Wilkołaków, Brygadą Ścigania Wilkołaków, Biurem Łączności z Centaurami, Komisją Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń
  • III poziom: Departament Magicznych Wypadków i Katastrof z Czarodziejskim Pogotowiem Ratunkowym, Kwaterą Główną Amnezjatorów i Komitetem Łagodzenia Mugoli
  • II poziom: Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów z Urzędem Niewłaściwego Użycia Czarów, Kwaterą Główną Aurorów i Służbami Administracyjnymi Wizengamotu, Biurem Dezinformacji, Urzędem Rejestracji Animagów, Komisją Zaklęć Eksperymentalnych, Komisją Eliksirów Eksperymentalnych, Komisją Hodowli Eksperymentalnej
  • I poziom: Departament do spraw Apokryfów, Archeologii i Antropologii

Atrium - jest to długi korytarz z dużą ilością kominków. Po lewej są kominki za pomocą których się wchodzi do ministerstwa, a po prawej - wyjściowe. Podłoga jest drewniana a sufit niebieski ze złotymi zdobieniami. Na środku znajduje się fontanna (czarodziej, czarodziejka, centaur, goblin i elf). Mijając fontannę dochodzi się do bramki której pilnuje Eric Munch (rejestruje różdżki wchodzących). Za nią jest szereg wind.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz